Digital Humanities - BIGCULT

1 Research Collaborator position
(Deadline February 12th, 2018 12:00 )
Fields

Digital Humanities, Cloud Computing, Machine Learning

Activity

Attività di alta formazione tramite la ricerca nell'ambito del progetto “Big Data e Analytics per la Cultura: Analisi di eventi culturali per la promozione e la valorizzazione di città storiche” (BIGCULT) (programma di intervento "Assegni di ricerca FSE", POR Regione Toscana FSE 2014/2020, Asse A, Azione A.2.1.7) in cooperazione con l'unità di ricerca Center for the interdisciplinary Analysis of Images (LYNX) della Scuola IMT Alti Studi di Lucca e riguardanti in particolare le seguenti attività: provide support for research in the areas of Digital Humanities and cloud computing. In particular, the candidate will conduct analysis on large amounts of data to study the relations between cultural events and historic cities and contribute to the preparation of publications related to the project BIGCULT. The candidate will also participate in the development of new projects within the research unit. L'obiettivo formativo del percorso di alta formazione tramite la ricerca proposto intende favorire l'inserimento dell'assegnista non solo verso la carriera di ricercatore in ambito accademico ma soprattutto verso un inserimento nel mondo del lavoro al di fuori del sistema pubblico.

Formal requirements

Titolare di un diploma di dottorato (o titolo estero equivalente) o, in alternativa, titolare di una laurea specialistica o di una laurea del vecchio ordinamento in Computer Science o Digital Humanities o aree in relazione con le tematiche del presente bando, con almeno tre anni di esperienza e ricerca documentata presso università o centri di ricerca pubblici o privati; Il/la candidato/a dovrà non aver già compiuto il 36-esimo anno di età alla data di presentazione della domanda di partecipazione al bando; Il/la candidato/a dovrà dichiarare un domicilio in Toscana alla data di presentazione della domanda di partecipazione al bando.

Specific requirements

The candidates' attitude and motivations will be evaluated. Particular attention will be given to the ability to write research projects, the ability to have a multidisciplinary research approach that distinguishes the LYNX Research Centre. Candidates' cross-curricular research experience in Digital Humanities and Computer Science is considered as a preferable requirement.

Project

L’assegno di ricerca è finanziato per il 50% con le risorse del POR FSE 2014-2020 e rientra nell'ambito di Giovanisì (www.giovanisi.it), il progetto della Regione Toscana per l'autonomia dei giovani.

Gross amount

€ 27.000,00/anno al lordo degli oneri previdenziali, assistenziali e fiscali

Duration

2 years

Job Research Area: 
CH
Job Research Unit: 
LYNX
Job Contract Type: 
Assegno di ricerca
Calendar latest update

On January 29, 2018

Preliminary shortlist
Preliminary shortlist
Second meeting of the Selection Committee

On February 20, 2018 from 10.00 am in Piazza San francesco 19, Lucca

Application

Apply ONLINE only.

Guidelines for applying through the PICA platform (Italian | English).
Before filling in the application form, please read thoroughly the full call and collect all the files you may need:

Info

  • Personal info and contact info (compulsory);
  • University degree (compulsory);
  • PhD (compulsory only if stated in the full call).

Attachments

  • The scanned copy of a valid identity document (Passport or Identity Card - compulsory);
  • Your CV in English (compulsory).